Totti-bråk

Jag hade verkligen en jättemysig kväll med tjejrna igår, det finns ingen som kan laga så god mat som Agneta. Alltså, det är verkligen helt fantastiskt! Fick kalkon igår, jag äter inte det så ofta, men det är ju verkligen gott alltså. "Påminnelse - handla hem kalkon!"

Totti blev ju påflugen av varghund i förrgår! (skriver så, för inget vet om det var en hund eller varg) Pappa, Totti, brorsan och hans 2 barn var långt ute i skogen och gick. Helt plötsligt, från ingenstans, kommer den här stora hunden springande mot dem. Pappa säger åt Totti att stanna, samtidigt som hunden visar tänderna och kommer närmare. Pappa vet inte riktigt vem som började, men helt plötsligt så var det världens slagsmål. Pappa, den token, slänger sig i slagsmålet han också. Jag förstår honom, skulle också ha gjort det, men man kan ju råka bli biten... Totti var överlägsen den andra hunden, så pappa var inte orolig för honom utan för den andra. Men när han väl fick bort Totti, så har ingen av dem en skråma. Han hann inte kolla varghunden så länge, för han stack, men det såg inte ut som han hade ont någonstans i alla fall. Jag är så glad att inte jag var med, man blir ju så sjukt rädd. Totti brukar ju inte slåss, men det är inte så smart av den andra hunden att hota Tottis flock, speciellt inte när det är barn med. Totti skulle utan att blinka offra sitt liv för dem, vilket han tydligt visade nu. Underbara finaste älsklings-Tott!



Jag ska göra mig klar nu, ska snart dra till dansen :) Har redan tröttnat på luggen, orkar liksom inte fixa med den. Men men, ska försöka ett par dagar i alla fall så får jag se sen. Jag tog en bild igår morse kl 9, så jag ser lite trött ut, men det är man så tidigt på morgonen :)




Kommentarer
Postat av: jennifer

Tyckte du vart jättefin i håret nu Lisa! :)

Men det var du innan också, så naturligt ch fint!



Ja, jag lär ta det lite lungt med dansandet! hehe. puss och kram

2010-08-30 @ 21:38:35
URL: http://bbodinan.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

åh va fin frisysr :)



men du, fasen va läskit med vargen/hunden.

usch. jag är ju helt säker på att jag sett varg i krokarna ja..



2010-09-01 @ 21:22:55
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

alltså.. jag och mamma är oense ännu om detta. (men de finns här så jag tror stenhårt att de var varg) min kusin ringde, de vba när jag bodde hemma. hon sa -Är alex hemma (kissen) de är nått stort ute på isen.. jag kikade dit och en som du skriver varg likannde hund sprang utanför. en hund struttar, men svansen högt och ser allmänt glad ut.. den här smög med låg rygg och lixom seglade fram. ingen människa i närheten, ingen kom ineg va där.. de måste vart en varg !!! å detta i furuvik alltså. Dom hade ju sett på andra sidan sen..

2010-09-01 @ 21:52:24
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: ..:Sarah:..

Bjööörn ?! de är min våta dröm ju, en vild björn!

2010-09-01 @ 22:41:20
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: anonym

Om det varit varg så hadde det varit stora skador...

2010-09-02 @ 23:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0