En kärleksförklaring

Till mina danselever... och då menar jag verkligen till ALLA! Ni är helt grymma och jag bara älskar att jobba med er! Nu tar tävlingsdansen mycket av min tid och därför ägnar jag det här inlägget till er. Tack för allt det arbete ni lägger ned, för er träningsvilja och för er passion. Jag vill även tacka er för de fina ord jag har fått på Ris eller Ros - lapparna. De är verkligen viktiga för oss på Uddans och eftersom de är anonyma så vet jag att de kommer från hjärtat det ni skriver. Samtidigt så är det så typiskt, för de få saker som har varit mindre bra fastnar stenhårt direkt. Därför måste jag få skriva av mig lite. Detta rör mest mina äldre danselever.

Lisa om favorisering:
På en lapp stod det att favorisering pågår mer än jag tror. Jag vet då inte om det här rör mig som lärare, men kände att jag ville skriva lite om det. Vad jag vet så har det varit väldigt jobbigt med vissa tidigare tränare och jag tror att det hänger kvar lite hos somliga. När jag ser på mig och mina medarbetare så VET jag att vi ser alla våra elever. Jag vill att alla mina elever ska utvecklas så mycket de bara kan, i sin egen takt. Däremot så är det svårt, då vissa elever har sagt att de har mycket annat i livet som tar tid, så de lägger inte ned samma energi på dansen som andra. Eller att de mår dåligt, har det stressigt etc etc... då kan jag inte puscha dem lika mycket, när de har bett mig att backa. En annan sak är hur eleverna är själva. Vissa tränar jämt jämt jämt, vilket gör att de utvecklas väldigt fort och tar samtidigt mycket plats. De väljer själva att ta mer plats, medan vissa trivs med att "komma undan" på träningarna. Jag ser er ändå, men menar att man som elev måste visa att man vill också. Detta gäller främst de äldre dansarna. Upplever man att man saknar något i sin träning, så måste man ändra på det. Men som sagt, jag vet själv att jag inte favoriserar och hoppas att ni elever upplever samma sak. Ta en fundering på hur ni sjäva kan förändra er för att förbättra er egen träning.

Lisa om sin tränarroll:
Jag ser mig själv som engagerad, lagom hård och med mycket vilja. Ibland kan jag nog vara lite sträng, när det gäller träning, men varför är jag det tror ni? Jo, för att det finns flera dansare med masor av potential, men som helt ekelt inte utnyttjar den. Då försöker jag puscha dem lite hårdare, så att de tar i och märker vad mycket de kan! Sen känner jag också, att om jag ger er allt mitt engagemang så vill jag även ha lite tillbaka. Därför kan jag nog låta lite hård ibland. Jag vet dock att jag inte har skällt på någon som inte tränat, men jag kan ifrågasätta varför det inte har blivit av. Sådan är jag, jag förväntar mig att elever i tävlingsgruppen vill utvecklas. Däremot har jag alltid förståelse, alltid alltid alltid. Förutom den lilla "hårda" biten så har jag otroligt kul som tränare, jag älskar att skratta med mina elever och att få ta del av dansglädjen! ♥ Engagemanget tror jag ni ser på varje träning, det finns inget bättre än att få dansa med er och se er upptäcka nya sätt att uttrycka er!

Lisa om sitt engagemang:
Mina danselever fick ett mail där jag skrev lite om det, men jag kan uttrycka det här en gång till. Jag lever, äter och andas dans. Det är det absolut bästa jag vet, förutom min familj dårå ;) Men jag lägger ned galet med tid på alla mina elever, allt från de yngsta till de allra äldsta. Ni kanske inte alltid märker det, men det gör jag. Det svåra är för mig att veta hur mycket tid ni tänker lägga ned, men det ska ändras till nästa termin ;) Jag har lite ångest för att jag inte hinner med er med andra tränare på samma sätt, men jag pratar med dem om er och tipsar dem om det jag gör som fungerar.

Till sist

Så, nu fick ni läsa lite om mina funderingar. :) Mitt mål som tränare är att mina elever ska ha kul på träningarna, att ni ska utvecklas och känna att det går frammåt. Nu är det snart dags för street-SM och det ska bli sååå kul! Jag har redan börjat tagga! Vet ni, alla i hela klubben utom 2 st ska vara med! Helt fantastiskt! Oj, vad vi ska heja och sjunga, Uddans ska ÄGA! :) Vi ska dessutom ta kort på alla i klubben, för något sådant kort har vi inte. Men det vill jag ha!

Nej, dags att sussa! Oj, vilket långt inlägg, undrar om någon orkat läsa.. haha... natti natti!



En del av Uddans fina tjejer :)


Kommentarer
Postat av: Dans Bella

Jag orkade läsa hela :) Hehehe.

Och det var bra skrivet Lisa. Förstår precis hur du tänker. Och jag tycker att du är rättvis, förstående och super engagerad i dina elever.



Puss puss

2010-11-19 @ 09:10:48
Postat av: Sabina

Jag med hihi :)

Super bra skrivet. Du är verkligen allt en bra tränare ska vara! Jag är så glad att jag fått stått vid din sida och lära mig så mycket av dig. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att jag vill bli så bra som alla ni är! Du, Bella, Poppie och Agneta har verkligen hjälpt mig så mycket! :)

2010-11-19 @ 11:07:35
URL: http://sabinalousie.blogg.se/
Postat av: Alexandra Lindström

Jag med :) och tror att dom flesta danselever som läser din blogg också gjorde det. Du är en bra lärare Lisa! <3



Men till SM , vi måste göra banderoller eller vad det heter, Som någon skylt eller något, där det står UDDANS tycker jag! :D <3 Jag vet att Nattis hade gjort en till förra SM i street, hon kanske har den kvar :) <3

Postat av: Nathalie

Alex som svar på din fråga om banderoll så tror jag att jag har den hemma någonstans :D Men bara kul om fler gör :)

2010-11-23 @ 23:58:18
URL: http://nalu89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0