Träning...

Nu har det gått 12 dagar efter förlossningen och jag har smått börjat att återhämta mig. Det är nästan 5 veckor kvar innan jag får börja träna och jag längtar verkligen efter att sätta igång! Jag sneglar på hantlarna när jag går förbi och sitter och filar på ett träningsprogram. Det viktiga är att börja lugnt och inte bara dra igång och tokträna, för då kommer det bara att paja allt. Been there, done that

Det viktigaste för mig är att få ordning på ryggen, stärka upp core-musklerna runt omkring och se till att fogarna inte tar för mycket stryk. Foglossningen gör fortfarande ont när jag går, men det har sakta börjat bli bättre. Jag ser ljuset i tunneln :)

Jag har ju dessutom några kilon jag vill bli av med, jag gick upp nästan 20 kilo under graviditeten. När jag vägde in mig så låg jag på 57 kilo och innan Liam kom var jag uppe på 75 kilo!!! Men jag har redan tappat 13 kilo i bara vätska och bebis, så det känns inte helt omöjligt att komma ned under 60-sträcket.

Det här med vikt... Nu säger kanske emot mig själv i det jag skrev ovan, men för mig så spelar det faktiskt ingen större roll hur mycket jag väger, utan snarare hur kroppen känns. Låter det klyschigt så får det vara så, men det är faktiskt sant! Det är bara lättare att prata i kg efter en graviditet, men mitt mål är att bygga upp muskler och bränna onödigt fett som bara "är där". Innan graviditeten så brukade jag väga mellan 53-55 kilo, men jag hade för lite muskler så därför vill jag inte sträva efter ett vikt-mål. Jag ska ha ett "snygg-mål" i stället, haha ;)

Men men... 5 veckor kvar innan jag får sätta igång ordentligt! Jag ska lägga ut träningsprogrammet här när jag är klar med det, och dessutom lite bilder på hur jag såg ut innan, under och nu efter graviditeten, så får vi se om jag kan åstakomma någon förändring :D

Insåg precis att jag kommer få leta efter en före-bild, hittade bara den här i någolunda helfigur, tagen 2 veckor innan jag blev gravid och den är så tråkig och tillgjord... ska leta vidare! Reminder: ta fler kort!


Kommentarer
Postat av: Camilla - gravid med 1:an

Jag fattar vad du menar. Under graviditeten har jag varit så sjukt stillasittande (pga sammandragningarna), att jag förlorat varenda liten muskel i kroppen. Längtar så efter att få känna mig "stark" igen, vikten spelar mindre roll.



För många bilder kan man inte ta, men den där är faktiskt sjukt snygg, pose-bild eller ej :)

2011-08-25 @ 23:05:10
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0