Vilken dag är det?

Till att börja med vill jag tacka för alla gulliga kommentarer och lyckoönskningar! Jag blir lika rörd av alla och livet känns bara sååå underbart!

Livet med Liam är verkligen omtumlande och fantastiskt! Dagarna flyter ihop och jag har inte riktigt koll på vilken dag det är eller ens vad klockan är. Det ammas mest här hemma, eller så sitter vi bara och tittar på lilla Liam. Han sååå fin förstår ni :)

När prinsen kom vägde han 2775 g, men har gått ned en del precis som det ska vara. Däremot så har Liam gulsot, inte så mycket så att han måste sola i lampa (än), men så pass att han blir trött. Vi måste väcka honom för att få i honom lite mat och jag hoppas verkligen att detta ger med sig snart. Det är så jobbigt att se liten så trött :( Mina mamma-hormoner ger sig verkligen till känna här, varje dag värdet har stigit på gulsoten så gråter jag en  massa, trots att jag vet att det inte är någon fara än. Jag är verkligen extra känslig nu, jag vill bara sitta och pussa på Liam hela tiden. Andreas är likadan som tur är, så vi pussar och snusar bebis i omgångar ;)

Nätterna fungerar helt ok, förutom att vi är vakna mest hela tiden. Liam sover så mycket på dagarna, så det gnälls lite på natten. Han får ligga snutta i flera timmar, men mamma kan ju så klart inte sova då :) Men det gör ingenting, Andreas tar över ibland och då passar jag på :D

Nu ska jag försöka hinna med lite kvalitetstid med maken och ta en dusch innan Liam vaknar och det är dags för mat. Imorgon är det dags för ett nytt läkarbesök och provtagning, så håll tummarna för att gulsoten sjunker.

Kram till er!



Lillgrisen ute och åker :)

Kommentarer
Postat av: Lena Wahlström

Allt kommer att ordna sig. Kram säger mormor. Härligt med lite kvalitetstid, ha det gott.

Kram till er.

2011-08-19 @ 21:52:41
Postat av: Elin F Larsson

Vi gick igenom samma sak med Sixten. Han hade gulsot och sov hela tiden så vi fick väcka han. Var in på två extra kollar innan det gula vände men vi slapp lampan ( och det är ju ingen fara om de får ligga under lampa heller) men visst blir man orolig ändå. Han såg ut som han hade tagit en väcka på Kanarieöarna innan han kom till oss ;)

Kram på er!

2011-08-19 @ 23:10:44
Postat av: Emma Ryyti

Hej.. Vad fin han är prinsen!

Vi har 2 overaller efter Alex, jättefina, jag har lånat av Madde och Frippe och undrar nu om du vill låna dom istället, tror det är storlek 62. Hojta på min blogg isfl. Kram

2011-08-20 @ 09:17:53
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: sara

Åh vilken sööt liten grabb!!!



Tack lisa! :))

2011-08-20 @ 17:41:28
URL: http://saralarssonnn.blogg.se/
Postat av: Maria Jemdahl

Hej på dig/er! Jag har läst din blogg länge men aldrig kommenterat, men nu måste jag ju göra det :-) Stort grattis till er härliga familj, jätte söt son ni har fått och skönt att förlossningen gick bra. Jobbigt med gulsot, men det kommer att ge med sig, annars får han sola. Det fick Emmie, fast hon gjorde det direkt på sjukhuset och så var det bra sedan, men jag håller med att väcka är inte roligt. Hormoner, ja oj dom ställer till det en hel del s jag var som du grina för allt, gällande både Simon och Emmie, för att dom var så underbara, för att dom inte gick upp i vikt, för att dom inte sov, för att dom sov, för att dom inte åt, för att dom åt osv osv!!! Det är bara att vänja dig ;-) Stort lycka till och håller tummarna för att det går bra på kontrollen. Ha det gott och ta hand om er!! Kramar Maria (jag som hade Ira, cc)

2011-08-20 @ 19:41:22
Postat av: Madde

Hej på er!

Han är verkligen underbar eran lilla prins, och sååå liten och sååå lik pappsen sin :0D Tack för att vi fick komma och gosa lite bebis igår, alltid lika mysigt <3 Puss och kram på er.

2011-08-21 @ 12:11:53
Postat av: Lisa Brändström

Hej på er!



Elin, vad skönt att höra att det gick så bra för er, hoppas det blir lika för oss :)



Mamma, det tror jag med, tack :)



Maria - vad kul att du kommenterade :) Jaa, jag gråter också en el, hoppas att det går över snart. Tack så mycket för grattiset och hoppas allt är bra med dig och din familj :)



Madde - kul att ni kom och välkommen tillbaka ;) Bild dyker upp på bloggen snart :)

2011-08-21 @ 23:41:12
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0