Åtta snabba frågor!

I vecka 29

Beskriv magen med tre ord:

- Rund, fin och lagom

Namnfunderingar:

- Vi har några namn vi funderar på, men vi kommer inte att bestämma oss förrän barnet kommer. De som cirkulerar mest är Sixten, Melker, Melvin, Milo och Liam :)

Favoritmat under graviditeten:

- Ingen direkt mat, mest mandariner och piggelin. All frukt känns rätt!

Bäst med att vara gravid:

- Att jag kan bli det! Att få känna kornet i magen, att redan nu få ta del av alla känslor som man får till sitt barn. Jag längtar sååå mycket efter att få träffa honom när han behagar att titta ut.

Sämst med att vara gravid:

- Foglossningen! Jag har bara ont hela tiden, kan knappt ta mig hem från parkeringen. Blääää!

Så förbereder jag mig innan förlossningen:

- Vi går föräldrarkurs där vi får ta del av en massa bra information, sedan kommer vi hyra dvd om profylax och massage också. Jag försöker förbereda mig mentalt också, jag hade inte förstått att man hade värkar i typ varannan minut i allt från 6 - 36 timmar! Jag trodde man hann vila mer i mellan! Så, mental förberedning ;)

Så gör jag för att må bra:

- Vilar mest, tar det lugnt och försöker vara positiv. Foglossningen gör att jag inte kan träna, men får mycket massage av maken i stället ♥

Antal kilo jag har gått upp:

- ca 9 kg




Kommentarer
Postat av: Lena Wahlström

vilken gullig mage, nu är man nyfiken säger mormor

2011-06-15 @ 20:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0