Katter katter katter...

Har ni träffat mina katter? De är verkligen stora personligheter båda två, men på skilda sätt. Sessan är en riktigt tjejig kisse som ogärna smutsar ned tassarna om det inte handlar om att döda något :0 Simba däremot är lite smutsig allt som oftast, han gosar och spinner mycket hellre än att ägna sig åt något så tråkigt som att tvätta sig! Något de dock har gemensamt är att de absolut ska följa med på hundpromenaderna båda två. Det ser lite roligt ut när jag kommer gående med Totti, barnvagn och två katter, grannarna tittar till lite extra kan jag lova ;)

Det som inte är lika skoj är när jag inte vill att de ska följa med, som ikväll när vi skulle över stora vägen. Både Totti och jag försökte jaga iväg katterna och trodde att vi hade lyckats när vi kom fram till thaivagnen, som var vår destination för kvällen. Dömm då min förvåning när jag helt plötsligt känner något mot benet och jag ser hur Simba stryker sig spinnande mot mig och ser väldigt nöjd ut! Det blev rätt kämpigt att bära en katt som väger sju kilo (tjockiskatt, jag vet) samtidigt som jag drog barnvagnen och försökte få med en 56-kilos hund som bara ville nosa på löpfläckar, när jag skulle ta mig över vägen hem. Simba fick dessutom panik och skulle ta sig loss mitt i allt, pust! Snacka om jag var svettig när vi rullade in genom grinden till tryggheten inne i radhuset igen ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0