Tisdag!

Idag har varit en tung dag, samtidigt som den har varit riktigt bra. Vi hade tid hos BVC idag och när vi var där upptäcktes att Liam bara hade gått upp 20 g på en vecka. Marie, vår sköterska, konstaterade att det troligtvis beror på att jag inte har tillräckligt med mjölk. Vi har ju haft problem med amningen hela tiden, och behövt lite tillägg, men nu är det alltså värre. Jag vet att man får mer mjölk ju mer man ammar, och jag både ammar och pumpar men det blir inge bättre :( Jag ska självklart fortsätta amma eftersom det är bland det bästa som finns i hela världen och Liam får ju ändå lite av mig, så får jag komplettera med tillägg sedan.

Det andra som är lite smådrygt är att jag inte får äta ett dugg mjölkprotein nu på ett tag, för att se om Liam är allergisk mot det eftersom han har så ont i magen. Vi har köpt ett mjölkfritt tillägg också. Det här är ju bara drygt för mig och det påverkar inte Liam just nu, men vi hoppas så klart att han inte är allergisk! Mjölkprotein finns ju typ i allt, men jag får trösta mig med att det bara är för ett tag...

Så, nu har jag fått ur mig det jobbiga och går vidare till det lite roligare. När vi kom hem idag och matade Liam med både bröst och det nya tillägget så vart han sååå mycket nöjdare! Han satt och kikade på sin nalle i säkert 40 minuter och var vaken och nöjd i två timmar innan han slummrade till. Vi har hunnit med en matning till och nu ligger han och sover sött i vaggan, som typ aldrig har funkat förr. Det känns helt underbart att se honom slappna av och må bra och jag känner att jag får mycket mer energi nu. Älskar den där ungen så att jag kan spricka :)

Idag var ni ner på Heartbreak och käkade lunch och hejade på Bettan och Maria. De tog Liam direkt, sövde honom och sen tog Bettan lillkillen på en liten promenad. Så gulligt av dem! Liam hade på sig en av de stickade tröjorna han hade fått av Bettan och var så fin! Tyvärr har jag ingen bild på det än, men ni får se en nöjd liten kille i stället :)

Nu ska jag gå och snusa på mina prinsar! Natti natti!




Kommentarer
Postat av: Emma Ryyti

Ja, det är så jobbigt då de inte går upp. Men jag är förståss jätte nyfiken på hans vikt? :-)

2011-09-28 @ 00:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0