Kvällsrutiner?

Nu är jag inne på den här frågan igen :) Liam är en väldigt lättsam liten kille, men vi har alltid haft det lite krångligt på kvällarna. Det är ingen konst att få honom att somna vid 19.30-20.00, men han vaknar alltid efter ca en timme. Efter det så sover han oroligt, vaknar flera gånger och oftast måste vi plocka upp honom och ha honom vaken ett tag. Därför kommer vi aldrig i säng före tolv här hemma. Men efter det så sover han, vaknar för mat en gång vid ca 5-tiden, en gång vid 9-tiden och sen sover han vidare till typ 10.30. Så vi har väldigt bra nätter, det är kvällarna som spökar.

Vi har våra kvällsrutiner som vi försöker hålla. Vid sjutiden så byter vi till pyjamas, tvättar, smörjer och myser lite på skötbordet. Efter det säger vi god natt till djuren, till spegeln och till den andra föräldern. Liam blir jätteledsen om vi skulle lägga honom direkt i sängen, utan vi måste gå runt och gunga honom lite först tills han är så trött att han nästan sover. Då kan vi lägga ned honom och han kan somna skönt i sängen.

Men sen vaknar han som sagt. Nu har ju Liam lite reflux som kan spöka, kräks han mycket så vaknar han av det, men i övrigt är allt krångel med magen borta. Skönt! Han skriker inte alls på kvällarna längre :) Men jag är verkligen nyfiken hur ni andra gör/har gjort med era små. Jag har tagit till mig råden från förrut, att verkligen göra kväller på kvällen, men finns det nå mer?

Kram till er!



Bästa fotöljen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker nu verkar ha jättebrarutin. Förr kunde vi lägga juni själv i spjälsängen o så somnade hon. Nu ligger jag brevid henne i vår säng tills hon somnar. Jag sjunger alltid. Ibland vaknar hon igen efter någon timme men somnar om så fort hon ser att vi kommer in. Vet inte varför. Om det är drömmar eller att hon är mer medveten nu. Juni sover ca 12 timmar lägger vi henne sju får jag kliva upp sju. Hon ammas fortfarande o vaknar kanske därför oftare på natten? Äter ofta två nattmål. Ibland fler....

Rutin innan natten är mest Goa på skötbordet. Ligga extra länge utan blöja i tvättning av lgoonen. Hon har nu ännu en vagel STOR som vi tvättar med ljummet vatten. Någon som haft sånna o har något tipps? På hc så görs inget utan dem kan sitta upp till ett år om hon har otur... God jul Lisa o alla andra här!!

2011-12-23 @ 08:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0