Vaknar och gallskriker

Hej på er läsare och God fortsättning!

Hoppas allt är bra med er alla! Med oss är det bra, förutom att Liam helt plötsligt vaknar och gallskriker då och då. Han gråter som en tok, tårarna rinner och han är bara så ledsen. Det är jättejobbigt att höra :( Kan de börja ha mardrömmar redan nu? Är det någon som vet? Eller kan det bli så när det är dags för tänder? Stackars mammas lilla ♥ Det är nästan som magknips-skrik, fast det går över med närhet...

Själv så har jag börjat tappat hår i mängder, det är helt galet! Jag vet att man kan göra det när man slutar amma, men fortsätter det så här kommer jag vara hårlös i januari! Nej då, skämt åtsido, men det är verkligen MYCKET hår som släpper. Min frisör och kompis Hanna sa att man tappar inte hår under graviditeten, så alla dessa hårstrån släpper jag nu i stället. Men eftersom inget hår har lossnat så har det inte heller kommit några nya, så nu kommer det vara tunt ett tag tills dess att de nya hårståna har vuxit ut. Det känns så hemskt när man drar lite i håret när man duschar och får flera toffsar i handen... jag får hoppas att det inte blir några kala fläckar bara ;)

Igår var Stoffe och Hanna här på lite fika och sällskapsspel, väldans trevligt måste jag säga! Liam fick dessutom fina Me&I-kläder i julklapp, sååå fint! Tack så mycket! Ossy var ju med så klart och röjde järnet med Totti, bästa polarna!

Nej, nu lär jag gå och vyssja en ledsen bebis. Natti natti

Me&I-fin Liam






Kommentarer
Postat av: Caroline Lias mamma

Samma sak hemma hos oss. Lias vaknar och gallskriker :(



o de där me o tappa hår, jag har inte ammat, försökte och försökte i ca 2 veckor, men han va inte intresserad, o min mjölk kom aldrig riktigt igång (kan bero på snittet?)

men nu, jag tappar så sjukt mkt hår, ja kan inte äns nudda håret utan att stora toffsar faller av. de har hållt på i ca 2-3 veckor o ja har ingen aning om varför :S



mkt o läsa här, men ja känner igen så mkt i ditt inlägg, skulle kunna vara mitt :P

hoppas de löser sig :D

2011-12-29 @ 12:51:58
URL: http://carolineaf.blogg.se/
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Elton drömmer också mardrömmar ibland och börjar gråta helt hjärtskärnde. Man undrar vad dom drömmer om? Det är ju inte som att dom upplevt specieltl mycket traumatiskt i sitt liv :P

2011-12-29 @ 16:46:05
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Louise

Ingrid gråter också på nätterna och det kommer helt plötsligt, ibland är det svårt att få henne att sluta, varken mat eller ny blöja hjälper, men att gå ett tag med henne i famnen brukar hjälpa.

Tappar också mycket hår, har fått en kall fläck i hjässan, hjälp, men de säger att man får tillbaka det och man kan få en fin gloria :)

2011-12-29 @ 18:22:19
Postat av: ..:Sarah:..

God fortsättning söta Lisa :)

...och hennes lilla familj givetvis.

2011-12-30 @ 10:28:24
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Lena Wahlström

Jag tror att allt ordnar sig gumman. Jätte fina kort på Liam och Andreas.

2011-12-30 @ 15:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0