Konstig känsla

Det här med andras bloggar... jag följer en hel del bloggar, speciellt andra gravidas och nyblivna mammors just nu :) Det konstiga är att man kan bli så pass insatt i andras liv, att det känns som om man känner dem. Har ni tänkt på det? Skulle jag träffa några av dem som jag egentligen inte känner, så skulle det ändå kännas som om jag borde hälsa på dem. Men de vet ju kanske inte vem jag är. Haha, så konstigt.....

Nu är barnrummet på G, äntligen! Hjärtat målade taket idag och spacklade väggar, så imorgon är det dags för målning av väggarna. Efter det blir det golv och lite tapet-våder här och där... problemet är att vi inte har något golv än :) Men snart så! Det står möbler i hela huset, en del ska säljas, andra skänkas bort och en liten liten del ska behållas. Sen har jag hur många böcker som helst, men ingen bokhylla! Jobbigt läge....

Kvällen har annars spenderats på altanen, Andreas är grym på att laga mat och grillade jättegod kyckling. Mums! Pappa kom hit och åt han med, innan han och Totti gjorde Hemlingby osäkert :) Sessan dödade en fågel på baksidan när vi satt där... mindre trevligt! Grannarna kallar henne mördarkatten, hon kommer hemsläpandes med möss, kaniner och fåglar var och varannan dag. Men jag antar att hon är duktig, fast jag tycker att det är riktigt vidrigt! Tur att jag har Andreas som kan ta hand om det!




Grillmästaren!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag förstår precis vad du menar med andras bloggar. Just nu är det mitt enda umgänge, hehe! Gud vad mysigt det låter med grillning, det ser ut som han har full koll där med tången i högsta hugg ;).



(angående sd). Vilken mardröm att du fick problem så långt hemifrån =/. Man känner ju sig så utelämnad även på hemmaplan. Tur att dom släppte iväg dig och att allt gick bra.



Det verkar som att jag kommer få åka hem imorgon, känns jätteskönt och samtidigt lite skrämmande. Får försöka ta reda på så mycket som möjligt om hur jag ska förhålla mig innan. Jo, två sprutor har jag fått för lungmognaden.

2011-07-31 @ 15:54:04
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0