Rabarber-tjuvar!

Jag och Andreas har planterat en rabarberplanta, som vi har skött om så fint. Den hade börjat tagit sig ordentligt, såg ut som små rabarber-bebisar ungefär. Idag, när jag ska kolla till dem efter helgen, möts jag av detta:



Inga rabarber kvar!!! Hur ledsen blir man inte då? Medan jag går runt och gnisslar tänder upptäcker jag att gräset är klippt, och kommer på att min snälla pappa sa att han hade gjort det i helgen...hmmm... Jag ringer upp den snälla pappan och undrar om han eventuellt råkat KLIPPA MINA RABARBER!!!! Han tvär-nekar, även fast han börjar låta lite osäker efter ett tag... han säger att han inte tänker säga något utan advokat, så jag antar att jag aldrig får någon rätsida på vad som har hänt  :)

För att muntra upp mig igen gick jag och Totti ned till vattnet. Bakom våra buskar på baksidan finns nämligen en liten damm som är kantad av vilda hallon. Underbar plats - balsam för själen. Känns nästan som mitt eget, det är bara vi som är där =)


Från vår baksida


Totti är lite hemlig bakom en buske



mmmmm, vad gott!

Kommentarer
Postat av: Lena Wahlström

Vad duktig du är att skriva, visst är vi lika. Härligt kort på Totti. Kram till dig.

2010-07-28 @ 21:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0