Veckans dansare -respons

Hej!

Jag svarar på eventuella kommentarer och liknande här i stället, med ett eget inlägg! Jättekul att ni tycker att det var en bra och rolig idé, jag tycker också det. Jag tror dock att jag lär förklara lite tydligare, för jag fick den här kommentaren:

Rolig ide dock tror ändå att det kan få en negativ effekt också, speciellt bland tjejer i tonåren. Det handlar faktiskt inte om att vara den bästa hela tiden utan om att ha roligt.

Veckans dansare handlar INTE om att vara bäst, utan snarare om man har gjort något speciellt, kanske äntligen klarat gå ned i spagat, hade bra energi på träningen, var en bra kompis till andra i gruppen med mera eller klarade av något som man har tränat på väldigt länge! Det här händer de flesta under en termin, vilket betyder att det verkligen kommer att vara variation bland veckans dansare. Jag hoppas eleverna ser det vara roligt för andra, i stället för att se ned på sig själv.... eftersom det inte handlar om att vara bäst på att dansa, utan att få uppmuntran för all den träningstid man lägger ned. Hoppas ingen upplever mig som att jag tycker att allt handlar om att vara bäst hela tiden, för mig är dansglädjen grunden till att överhuvudtaget ens kunna tävlingsdansa.

Känns det fortfarande konstigt, eller om det är fler som känner så här, maila eller ring mig gärna. Det är lättare att prata om det då.

Kram Lisa

Kommentarer
Postat av: en annan mamma

Jag tycker det bra, lite som veckans kompis i skolan.

2010-11-03 @ 21:12:39
Postat av: Petra

Bara dansarna själva tycker det känns okej. Det är ju en privatblogg det publiceras i.

2010-11-04 @ 00:51:20
Postat av: Lisa Brändström

Ja, just det Petra! Jag mailar alla och kollar om någon inte vill vara med, så har jag koll på det :)

2010-11-04 @ 01:28:33
Postat av: Anonym

håller med Petra där..

2010-11-05 @ 22:08:37
Postat av: Lisa Brändström

Jag har redan mailat och frågat alla :)Så är det nån dom inte vill, så är det bara att svara på mailet.

2010-11-06 @ 11:35:54
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0