Härliga onsdag!

Men åhhhh vilken bra dag jag har haft! Lite tråkiga nyheter på morgonen, men sen har det gått uppåt. Började med lunch på stan med pappsen på mysiga Java! Jag bara älskar det stället, känner mig hemma där liksom... Jag och pappa satt länge där, jag åt gulaschsoppa och kladdkaka (!!). MUMS! Sen åkte vi förbi mormor! Jag vet inte riktigt om jag har skrivit så mycket om henne, men jag och mormor står varandra väldigt nära. När jag var riktigt liten så sa jag till mormor att hon och jag var tvillingsjälar, och jag tror nog det. Vi har lite olika åsikter ibland, men annars så är vi ruskigt lika :) (Känslomänniskor ut i fingerspetsarna) Nu fastnade jag lite vi det här ämnet, men jag måste bara berätta att momor är en av de tuffaste jag vet. Hon har gått igenom otroligt mycket i sitt liv, men klarat sig igenom det på ett fantastiskt sätt! Mamma går verkligen i hennes fotspår... Och så har mormor en massa barnasinne kvar! Hon och jag lekte indianer när jag var liten, vi byggde indiankojjor och hade en massa hemlisar. Jag hette Lilla Solstrålen och mormor Åskbollen... hahhaha, pappa som bestämde hennes namn så klart. Men hur många barn har verkligen lekt med sina mor- och farföräldrar? Vi lekte även på bal med mina barbirdockor, mormor försökte få sin dåvarande fästman att vara Ken, men det gick inte riktigt... hehehe...

I alla fall, så har jag en massa härliga människor i min familj. Konstigt, det var ju inte det här jag hade tänkt skriva om från början, men nu blev det så :)

Jag och pappa åkte och handlade efter besöket hos mormor. När vi väl var hemma gjorde jag jättefint i vardagsrummet, bytte gardiner, la ut ny matta mm. mm. Jag var lite spänd, för jag hade köpt lila gardiner och kuddar. Andreas var väldigt tydlig med att det "var slut på lila skit nu" efter min förra lila-period, men det har han nog glömt nu för han tyckte det var fint ;)

Nu ska jag ta och sova tror jag, ska på kalas hos goa Saga imorgon som blir 8 år! Tiden går fort hörni....


Natti Natti!


!

Jag och mormor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0