Självkänsla

Det är en skum grej, eller hur? Jag är inte alltid säker på att jag har så bra självkänsla som jag tror. Hur visar det sig då? Jo, genom att:

Jag drar mig för att bjuda hem folk ibland, på grund av att det inte är tipp topp städat eller för att det inte är inrett helt som jag vill ha det. Djuren sölar till och man hinner inte alltid få bort allt.

Prestation är fortfarande viktigt för mig. Jag har och håller på att jobba mycket med den biten och anser att det har blivit bättre, men det påverkar fortfarande... Däremot tycker jag inte att min tävlingsinstikt är jobbig, den gör allt mycket roligare bara :)

Jag jämför mig med andra. Jag har aldrig varit någon som har gjort det i någon stor skala, utan kan i stället bli uppmuntrad av andra och hitta mål att sträva efter, men det förekommer ändå.

Nu på senare tid så ligger det inte allt för färska bilder på mig på bloggen. Jag är van att tycka om mig själv på kort, men nu ser jag mest trött ut. Därför - få bilder!

Så, nu har jag lämnat ut mig själv ganska rejält, men jag gör det för att jag vill vara medveten om det själv. Nu vet jag att många antagligen kan känna igen sig i det jag skriver, och då kanske ni får en tankeställare också? Hur mycket onödigt värderande av mig själv gör mitt liv tråkigare? Jag tänker börja förändra mina dumma vanor redan nu, så därför får ni mina vänner irl komma på spontanbesök ibland. Så att jag inte hinner städa innan ;) Jag ska dessutom lägga ut fler bilder på mig själv, även fast de inte är så bra. Jag ser ju ut så här nu ju! Småbarnsmammor ÄR trötta :)

Just ja, det kanske är bäst att sova nu, klockan är ju snart 02.00. Jag lägger ut en bild från idag, den enda jag tog så jag valde inte ens den bästa ;)

Natti natti igen!


Kommentarer
Postat av: Linda

Lisa jag tycker du ser fräsch ut jag :)

2011-12-01 @ 10:37:28
URL: http://Villaskrolycka.blogspot.com
Postat av: Madde

Ja det är bara att acceptera att livet förändras när man fått det underbaraste men kan få i livet <3 Man blir inte lyckligare av att det är tipp topp hemma jämt, bättre att prioritera tid på barnen. det är det dom minns när dom växer upp. Inget barn tycker om när mamma och pappa städar :) Men städas måste ju göras, man får lära sig att prioritera bort det som inte är viktigast. Kämpa på gumman <3

2011-12-01 @ 13:04:45
Postat av: Camilla - Vardagslycklig

Känner absolut igen mig i det du skriver.. att vilja städa innan någon kommer förbi osv. Men vem bryr sig om en dammråtta eller två egentligen? Och jag blir förvånad ibland nu när jag ser bilder på mig själv nu. Håret behövde klippas och färgas redan för 3 månader sedan, och ögonen är rödsprängda med mörka ringar under av sömnbristen.



Jag försöker också lägga ut bilder ändå och ge en rättvis bild av hur det är att vara nybliven mamma. Och det kommer bättre tider då man får mer tid att piffa till sig :)

2011-12-02 @ 17:26:27
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0