Tips till gravida!

Jag blev lite inspirerad av inlägget nedan och riktar därför ett inlägg till er gravida där ute. Jag skriver helt enkelt en lista av vad jag inte hade velat vara utan under Liams första 5 månader i livet :) Förutom de självklara sakerna, som vagn mm, så är detta bra:

Amningsnapp och bröstpump: har varit jätteviktiga för mig! Eftersom amningen krånglade och Liam var för liten att orka suga och få bra tag, så var det dessa hjälpmedel som gjorde att jag kunde amma så länge som det ändå gick. Det var skönt att ha hemma direkt, bröstpumpen (Avent, manuell) köpte jag på internet och amningsnapparna på BB! De har de bästa... Bröstpumpen kostar ca 450-500 kr och amningsnapparna 30 kr/styck.

Babysitter:
Skönt att ha (läs inlägget nedan) och kan användas länge! Pris: finns bra begagnade för hundralappen, men ny kostar de oftast från 600 kr.

Babygym: har jag använt massor, det är ganska skönt att kunna lägga ifrån sig den lilla ett tag och Liam har varit nöjd med att ligga och prata med mumin. Pris: 600-800 kr

Amningskudde: kan säkert vara bekvämt, men jag använde inte min direkt utan tyckte mest att det var krångligt. Jag tror vår kostade 500 kr ny.

Napp: Om man väljer att ha napp, så kan det vara skönt att ha hemma, kokade och klara. Livsviktigt här hemma, vi hade 4 st i början! Vi köpte dem i 2-pack för 60 kr/paketet.

Babynest: har varit toppen för oss! Vi behövde inte oroa oss för att rulla över Liam i sängen och när vi ville att han skulle sova i vaggan så flyttade vi helt enkelt över hela babynestet dit och det gick huuuur smidigt som helst!

Mobiler: jättebra, speciellt över skötbordet. Vi köpte vår på IKEA för 49 kr!

Baby-vakt: Lillen kan sova i vagnen utan att vi behöver kolla honom exakt hela tiden. Likadant så är det skönt när han sover i ett annat rum, vi hör direkt när han vaknar. Finns bra och billiga på IKEA!

Bumbi-stol: knappt använd, faktiskt onödig här hemma. Pris 400-500 kr!

Hoppas det hjälper er lite, undrar ni något är det bara att fråga!
Tänk på att man knappt hinner använda mycket av kläderna och prylarna, så var inte rädd för att köpa begangnat!


Babynest




Bumbistolen med bord!





Roligaste mobilen att titta på, från IKEA!

Absolut bästa amningsnappen!



Kommentarer
Postat av: Linda

Vilka bra tips! Håller med om alltihop! Amningsnapparna de har på bb är förresten av märket medela o finns på Apoteket!

2012-01-15 @ 06:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0